Pandemija COVID-19 je čitav svet početkom 2020. godine podsetila na to koliko je nauka značajna, ne samo za napredak, već i za opstanak ljudske civilizacije. Dok smo se prethodnih meseci privikavali na novonastale okolnosti koje će još neko vreme sigurno predstavljati našu svakodnevicu, postali smo svesni i toga koliko je važno opšte obrazovanje. Kritički pristup informacijama razvijen kroz školovanje, kao i znanja iz predmeta poput biologije i hemije, ali usvojena sa razumevanjem, trebalo bi da nam značajno olakšavaju snalaženje sa svim novim pojmovima koji se odnose na uzrok i tok bolesti, vrste testova, mere zaštite i ostale stvari koje nas danas često zbunjuju. Takođe, u vremenu kada vlada poplava informacija, koje ponekad dolaze iz neproverenih izvora, ali vrlo često bivaju i pogrešno ili bar neprecizno interpretirane i prenete, podsetili smo se i zašto je novinarska veština postavljanja pravih pitanja pravim sagovornicima toliko dragocena.
Sa idejom da makar malo olakšaju „surfovanje“ na talasima informacija koje nas svakodnevno preplavljuju, ali i da nas sve podstaknu na razmišljanje, tim istraživača iz Instituta za biološka istraživanja „Siniša Stanković“ – Instituta od nacionalnog značaja za Republiku Srbiju (
IBISS), je potražio odgovore na neka pitanja na koja je važno znati tačne odgovore ili je o njima bitno razmišljati, od naših prepoznatih stručnjaka iz različitih oblasti.
Još jedna ilustracija značaja nauke i naučnika, ali i transdisciplinarnosti i saradnje između stručnjaka sa različitim ekspertizama, koji smo jasnije uvideli kroz prizmu pandemije, je i edukativna stranica koju su pripremili Marcel Salathé (epidemiologija) i Nicky Case (dizajn I programiranje) pre nekoliko meseci. Ovu stranicu su na srpski prevele naše fizičarke dr Aleksandra Alorić i dr Jelena Pajović, omogućivši nam tako svima da uz ilustrativne, interaktivne sadržaje savladamo neke osnovne epidemiološke pojmove I razumemo procese koji će još neko vreme biti naša svakodnevica. Učite igrajući se,
Qui!