Vladan Joler je univerzitetski profesor, istraživač i umetnik čiji rad predstavlja spoj istraživanja podataka, kontramapiranja, istraživačkog novinarstva, spisateljskog rada, vizuelizacije podataka, kritičkog dizajna i brojnih drugih disciplina. On istražuje i vizuelizuje razne tehničke i društvene aspekte algoritamske transparentnosti, eksploatacije digitalnog rada, nevidljivih infrastruktura i mnogih drugih savremenih fenomena na preseku između tehnologije i društva.
Stvaralaštvo Vladana Jolera uključeno je u kolekcije Muzeja moderne umetnosti (MoMA) u Njujorku, Muzeja Viktorije i Alberta i Muzeja dizajna u Londonu, a takođe je deo stalne postavke Centra Ars Electronica. Njegovi radovi izlagani su na više od stotinu međunarodnih izložbi, uključujući tu institucije i događaje kao što su: ZKM, XXII Milanski trijenale, HKW, Bečki bijenale, V&A, Transmediale, Ars Electronica, Biennale WRO, Šenžensko društvo za dizajn, Hjundai Motorstudio u Pekingu, MONA, Glassroom, La Gaite Lyrique, te Savet Evrope u Strazburu i Evropski parlament u Briselu.
Dobitnik je brojnih nagrada, među kojima su nagrada Dizajn godine za 2019. godinu dodeljena od strane Muzeja dizajna u Londonu i S+T+ARTS ’19, počasno priznanje dodeljeno od strane Evropske komisije i Centra Ars Electronica.
Pored stalne profesure na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, gde predaje na Odseku za nove medije, takođe je držao predavanja u brojnim obrazovnim i umetničkim institucijama, među kojima su Univerzitet u Oksfordu, Muzej Reina Sofía, CCCB, Kraljevska akademija umetnosti u Kopenhagenu, HfG-Karlsruhe, MG+MSUM, Univerzitet u Arhusu, Somerset haus, Hangar Barselona, Muzej evropskih i mediteranskih civilizacija u Marseju, kao i u okviru događanja kao što su Re:Publica, Transmediale, Ars Electronica, The Influencers, CCC, itd.
Jolerovo stvaralaštvo profilisano je i o njemu je pisano u mnogim međunarodnim medijima kao što su BBC, CNN, WIRED, Independent, Tajms, Wallpaper*, Le Figaro, The Verge, Fast Company, +ARCH, ArtForum, Neural, LesJours, WeMakeMoneyNotArt i mnogi drugi.